Effectief communiceren met een baas

Effectief communiceren met een baas

Bedrijfscommunicatie is vaak een cruciaal onderdeel van het bedrijfssucces. Een enorme uitdaging, als het gaat om interne communicatie bij een bedrijf, is het overbrengen met het senior management. Hoewel nieuwe technologieën, zoals e-mail, bedrijven in staat stellen om intern sneller dan ooit tevoren te communiceren, kan het nog steeds nodig zijn, vooral wanneer u probeert te communiceren met uw supervisor. Als je wilt weten hoe je effectief kunt communiceren met je manager of baas, volg dan 10 tips – ze kunnen je carrière misschien redden. Ze bevatten:

effectief communiceren

Ten eerste communiceert iedereen op een andere manier. Communicators zijn er in alle soorten en maten, van kleine praters tot luidruchtige praters, en iedereen brengt op een andere manier over. De meeste communicators hebben een favoriete stijl of taal, maar er zijn ook mensen die meer spreken via lichaamstaal en intuïtie, wat de manier is waarop de meeste mensen zich verhouden tot een andere persoon en deze begrijpen. Degenen die liever via woorden of spraak communiceren, zoals een secretaresse of een openbare spreker, zullen vaak meer afgestemd zijn op de behoeften van de luisteraars dan degenen die meer communiceren met gebaren of lichaamstaal. Degenen die nuttige info door middel van lichaamstaal, kunnen echter ook beter in staat zijn om de luisteraar te "zien" of "voelen", waardoor de spreker beter kan "begrijpen" wat het publiek moet begrijpen.

Ten tweede beïnvloedt je persoonlijkheid hoe je effectief communiceert. Heb je de neiging om te gedijen als je voor een groot publiek spreekt of moet je "het hoofd koel houden" in de omgang met je manager? Merk je dat je snel gefrustreerd raakt als dingen niet gaan zoals je wilt of dat je het prettiger vindt om dingen te laten schuiven? Als je eenmaal hebt vastgesteld bij welk persoonlijkheidstype je het beste past, werk je aan je houding – zowel voor de camera als achter de schermen. Voelt u zich op uw gemak om kwetsbaar en eerlijk te zijn, of voelt u zich ongemakkelijk en op uw hoede, en houdt u mogelijk schadelijke informatie achter? Als u zich bewust bent van uw eigen persoonlijkheidstype, kunt u de beste manier kiezen om er goed uit te zien tijdens uw sollicitatiegesprek.

Informatie over dit onderwerp: Anker & Kompas